11aug2022

Am dat START-ul Școlii Internaționale de Vară "Război, Gen și Instabilitate"

Ieri, 11 iulie am dat START-ul Școlii Internaționale de Vară "Război, Gen și Instabilitate", pe care am pregătit-o cu mult suflet. În mesajul de salut, directoarea Centrul Ivanovo pentru Studii de Gen, Olga Shnyrova a menționat importanța realizării acestei școli și necesitatea abordării acestor subiecte de actualitate. Războiul desfășurat de Federația Rusă în Ucraina a schimbat viața a milioane de oameni și în special a femeilor și copiilor în câteva minute. Femeile devin victime ale violenței bazate pe gen și chiar ale crimelor de război. Despre provocările cu care ne confruntăm acum și cum le putem gestiona; abordarea feministă a instabilității; femeile ca actori ai procesului de reconciliere; violența de gen în război, sunt doar cîteva din temele care vor fi discutate la Școală Internațională de Vară “Gender and Precarity/Gen și instabilitate”, care se va desfășura în perioada 10-24 iulie 2022. 

 
Din partea Coaliției Naționale "Viața fără Violență în Familie" cu un mesaj de salut a venit Iulia Macarenco, managera de proiect, care a reiterat importanța școlii și a urat un cald bun venit participanților.
"??̆ ????? ??̆ ?? ????̦?? ??̆ ????̆? ????? ????̦?? ?? ??????̦?? ?????? ???????? ???̂? ?? ???????. ???? ?????? ?? ????????? ??̆ ???????̆? ?????? ?????????̦? ????????, ?????? ??????, ????????????? ?̦? ?????????? ?̦? ????? ???? ???????? ???? ???? ??? ???? ????, ?????? ???????."

 
Școala reunește participanți din șapte state: Republica Moldova, Armenia, Republica Kârgâză, Federația Rusă, România, Kazahstan și Elveția care pe parcursul a două săptămîni vor învăța și discuta cu speakeri internaționali subiectele propuse.


O problemă din societate care preocupă cel mai mult femeile este instabilitatea.  În cartea „The Precariat: the New Dangerous Class” publicată în 2011, Guy Standing a dezvoltat o nouă teorie a instabilității, studiind schimbările de pe piața muncii ca urmare a globalizării și implementării noilor tehnologii în toate sferele muncii. Aceste schimbări au determinat apariția instabilității ca un aglomerat de diferite grupuri sociale, în special imigranți, tineri și femei, care suferă cel mai mult de pe urma acestor procese și a căror poziție devine nesigură. În lumea contemporană, instabilitatea îmbrățișează din ce în ce mai mulți oameni, iar COVID-19 și războiul Rusiei în Ucraina, după ce au influențat catastrofal economiile multor țări, au dus la situația în care munca în majoritatea sferelor a devenit instabilă, iar inegalitatea socială s-a adâncit.

Savanți feminiști precum Butler, Puar, McRobbie și Zheng au influențat foarte mult teoria dezvoltării instabilității. Școala noastră de vară își propune să abordăm problema instabilității la diferite niveluri.


Programul include subiecte majore de gen, război și instabilitate:

 

  • „Cum conceptualizează feministele instabilitatea?”;
  • Care este înțelegerea de bază a economiei politice față de instabilitate?;
  • Care sunt dimensiunile de gen ale instabilității?;
  • Concepte sociologice de inegalitate, instabilitate, vulnerabilitate;
  • Gen, instabilitate și mediul academic;
  • Sexualitate, gen, vulnerabilitate;
  • Violența de gen în război;
  • Instabilitatea și migrația etc.
  • Gen, instabilitate și muncă

  • De ce este dificil să strângi dovezi despre crimele de război bazate pe gen;

  • Război și trafic;

  • Justiția tranzițională.

______________________
?̦????? ????????̦??????̆ ?? ????̆ "??̆????, ??? ?̦? ?????????????" ???? ??????????̆ ?? ??̆??? ??????? ??????? ?????? ?????? ?? ??? ?̂? ??????????? ?? ??????̦?? ???̦??????̆ "????̦? ??̆??̆ ???????̦?̆ ?̂? ???????", ????????????? ?? ???? ? ????????, ??????? ???????̆?̦?? ?????? ??-?????, ??????̦?? ???????? ?????????? ?̦? ????-?????????-????????.